GVOZDENAC:DRUGE GUMBOLOVŠČINE SO VEČ KOT PUSTOLOVŠČINE 2 ŠOLA ZA 2.RAZRED

Koda: 14160009
Zaloga: Na zalogi
Zaloga v skladiščih:
  • Trgovina MB
  • Trgovina Lj
  • Trgovina Muzikalije LJ
  • Trgovina MS
  • Skladišče MB
  • Trgovina SG
Podrobnosti:

GVOZDENAC:DRUGE GUMBOLOVŠČINE SO VEČ KOT PUSTOLOVŠČINE 2 ŠOLA ZA 2.RAZRED iz kategorije šole sodi med odlične Diatonična.Učbenik DRUGE GUMBOLOVŠČINE SO PRAVE PUSTOLOVŠČINE avtorice ...
Preberi več

35,00 €
GVOZDENAC:DRUGE GUMBOLOVŠČINE SO VEČ KOT PUSTOLOVŠČINE 2 ŠOLA ZA 2.RAZRED iz kategorije šole sodi med odlične Diatonična.

Učbenik DRUGE GUMBOLOVŠČINE SO PRAVE PUSTOLOVŠČINE avtorice Mirjane Gvozdenac, profesorice na Glasbeni šoli Koper, je namenjen učencem 2. razreda harmonike v glasbenih šolah. Smiselno in didaktično utemeljeno nadaljuje prvi učbenik Prve gumbolovščine so več kot pustolovščine in ponuja odličen strokovni pedagoški pristop k razumevanju in izvajanju pouka na harmoniki s tretjim manualom.

Oba učbenika, Prve gumbolovščine so več kot pustolovščine in pričujoči, sta unikum na tem področju, saj – če naj poudarim celostni koncept šole - temeljita izključno na avtorskih skladbah, s katerimi učenec spozna vse prvine igranja, ki so primerne za to stopnjo. Zato sta oba učbenika tudi izjemen (in originalen) prispevek v našem pedagoškem prostoru, saj tovrstne uporabne literature praktično ni.

Prva skladbica z naslovom Druščina igra na harmoniko je nekakšna ponovitev do sedaj naučenega, tako glede agogičnih oznak, oznak za tempo, ponavljanja in različnih artikulacij. Šola se nadaljuje z že znanimi trikotnimi postavitvami leg, tokrat z novimi legami, ki se utrjujejo z vajami za levi in desni manual in nadaljujejo v skladbicah, ki jih avtorica simpatično poimenuje - gumbolovščine.

Avtorica nadaljuje z izmišljarijami, ki so pomemben del otrokove ustvarjalnosti, saj izzivajo ter dopuščajo njegovo skoraj neomejeno kreativnost. Učenec v nadaljevanju spozna pomembni element igranja: večglasje. Tega odigra v lažjih skladbicah, ki predstavitvi sledijo.

Preplet različnih izredno zanimivih skladbic z izvirnimi naslovi in zgodbe o osamljenem pingvinu tudi drugemu učbeniku dajejo prepoznavnost in učencu omogočijo, da si ob izvajanju skladbe sam ustvari in uresniči svoje zamisli oz. izvede svojo »programsko« skladbo. Vse skladbe so opremljene s prstnimi redi in mehovnimi oznakami.

Tudi v tem učbeniku pozoren in ozaveščen uporabnik opazi latenten ekološki pristop: v prvem delu učbenika živali čistijo onesnaženo morje, v 2. delu, torej v delu, ki je pred nami, pa gasijo požar, ki ga v gozdu povzročijo malomarni ljudje. V nadaljevanju se igranje C-dur lestvice iz prvega učbenika razširi na veliko oktavo v levem manualu in drugo oktavo v desnem manualu, kar je odlično izhodišče za igranje lestvice v razširjeni legi. Branje not in igranje v takem obsegu omogoča izvedbo še zahtevnejših skladbic, vključno z vsemi ostalimi glasbenimi oznakami. Razširitev obsega tonov uvede igranje durovih in molovih trozvokov v vseh oktavah, ki jih avtorica učbenika zelo premišljeno vpelje skozi vaje za desno in levo roko in nadaljuje v skladbah, namenjenih lestvičnim postopom kot tudi trozvočnim razložitvam. Hkrati se učenec skozi vaje nauči izvajanja predtakta, zatem pa smiselno poveže usvojeno novo znanje.

Sledijo nove in izredno zanimive vsebine: kadence in ritmarije. Avtorica predstavi kadence na povsem preprost način, in sicer s sedmimi kadenčnimi vajami, kjer lahko učenec posluša harmonske prehode iz posameznih lestvičnih stopenj in s tem razširi svoj slušni diapazon. Z ritmarijami pa skuša izboljšati motoriko in hitrost igranja leve roke na zelo zabaven način, saj so vse vaje napisane kot kratki in privlačni ritmični motivi za levo roko, z desno roko pa otrok z ritmičnim bobnanjem po harmoniki »osveži« izvedbo. Vrhunec v ritmarijah predstavlja izvajanje z desno nogo, zaradi česar v izvedbo vaj vnaša napake in ob tem veliko smeha, kar otroke zelo sprosti in zabava. Avtorica priporoča poljubno dodajanje ritmičnih zvokov in igranje na pamet, kar lahko še dodatno osveži pouk. Tako ritmarije postanejo res zabavne!

Zadnji sklop učbenika predstavljajo vaje, ki učenca spoznajo s prvim nižajem in prvim višajem. Oba predznaka avtorica utrjuje z ustreznimi vajami za posamezna manuala, nato v skladbah, ki vsebujejo vse do sedaj usvojene elemente. Zaključek Drugih gumbolovščin je avtorica obogatila z »družiciranji« - zanimivimi dueti, trii in enim kvartetom, ki jih otrok lahko izvaja z učiteljem in s sošolci, učenci harmonike (ali drugih glasbil) 2. in 3. razreda, in s hitrarijami, vajami za levo in desno roko, ki so namenjene hitremu, rutinskemu igranju gumbov po celotnem manualu, ob čemer ni potrebno, da učenec pozna čisto vse note.

Ob koncu učbenika sta zapisani tudi C- in A-dur lestvici, ki ju učenec igra z obema rokama, vključno z razloženimi in sočasnimi trozvoki. Če avtorica ne bi objavila družiciranj, hitrarij in didaktičnih navodil, bi učbenik res bil precej krajši (in lažji), ampak vsi vemo, da je v današnjem času, eri digitalnih iger, komorno muziciranje neprecenljiv del pouka.

Naj pohvalim še izjemno lepe akvarele izolske akademske slikarke Nade Dellore, ki so v prepletu z notami ustvarili čudovito sinergijo.

(mag. Erika Udovič Kovačič, avgust 2023)
GVOZDENAC:DRUGE GUMBOLOVŠČINE SO VEČ KOT PUSTOLOVŠČINE 2 ŠOLA ZA 2.RAZRED iz kategorije šole sodi med odlične Diatonična.

Učbenik DRUGE GUMBOLOVŠČINE SO PRAVE PUSTOLOVŠČINE avtorice Mirjane Gvozdenac, profesorice na Glasbeni šoli Koper, je namenjen učencem 2. razreda harmonike v glasbenih šolah. Smiselno in didaktično utemeljeno nadaljuje prvi učbenik Prve gumbolovščine so več kot pustolovščine in ponuja odličen strokovni pedagoški pristop k razumevanju in izvajanju pouka na harmoniki s tretjim manualom.

Oba učbenika, Prve gumbolovščine so več kot pustolovščine in pričujoči, sta unikum na tem področju, saj – če naj poudarim celostni koncept šole - temeljita izključno na avtorskih skladbah, s katerimi učenec spozna vse prvine igranja, ki so primerne za to stopnjo. Zato sta oba učbenika tudi izjemen (in originalen) prispevek v našem pedagoškem prostoru, saj tovrstne uporabne literature praktično ni.

Prva skladbica z naslovom Druščina igra na harmoniko je nekakšna ponovitev do sedaj naučenega, tako glede agogičnih oznak, oznak za tempo, ponavljanja in različnih artikulacij. Šola se nadaljuje z že znanimi trikotnimi postavitvami leg, tokrat z novimi legami, ki se utrjujejo z vajami za levi in desni manual in nadaljujejo v skladbicah, ki jih avtorica simpatično poimenuje - gumbolovščine.

Avtorica nadaljuje z izmišljarijami, ki so pomemben del otrokove ustvarjalnosti, saj izzivajo ter dopuščajo njegovo skoraj neomejeno kreativnost. Učenec v nadaljevanju spozna pomembni element igranja: večglasje. Tega odigra v lažjih skladbicah, ki predstavitvi sledijo.

Preplet različnih izredno zanimivih skladbic z izvirnimi naslovi in zgodbe o osamljenem pingvinu tudi drugemu učbeniku dajejo prepoznavnost in učencu omogočijo, da si ob izvajanju skladbe sam ustvari in uresniči svoje zamisli oz. izvede svojo »programsko« skladbo. Vse skladbe so opremljene s prstnimi redi in mehovnimi oznakami.

Tudi v tem učbeniku pozoren in ozaveščen uporabnik opazi latenten ekološki pristop: v prvem delu učbenika živali čistijo onesnaženo morje, v 2. delu, torej v delu, ki je pred nami, pa gasijo požar, ki ga v gozdu povzročijo malomarni ljudje. V nadaljevanju se igranje C-dur lestvice iz prvega učbenika razširi na veliko oktavo v levem manualu in drugo oktavo v desnem manualu, kar je odlično izhodišče za igranje lestvice v razširjeni legi. Branje not in igranje v takem obsegu omogoča izvedbo še zahtevnejših skladbic, vključno z vsemi ostalimi glasbenimi oznakami. Razširitev obsega tonov uvede igranje durovih in molovih trozvokov v vseh oktavah, ki jih avtorica učbenika zelo premišljeno vpelje skozi vaje za desno in levo roko in nadaljuje v skladbah, namenjenih lestvičnim postopom kot tudi trozvočnim razložitvam. Hkrati se učenec skozi vaje nauči izvajanja predtakta, zatem pa smiselno poveže usvojeno novo znanje.

Sledijo nove in izredno zanimive vsebine: kadence in ritmarije. Avtorica predstavi kadence na povsem preprost način, in sicer s sedmimi kadenčnimi vajami, kjer lahko učenec posluša harmonske prehode iz posameznih lestvičnih stopenj in s tem razširi svoj slušni diapazon. Z ritmarijami pa skuša izboljšati motoriko in hitrost igranja leve roke na zelo zabaven način, saj so vse vaje napisane kot kratki in privlačni ritmični motivi za levo roko, z desno roko pa otrok z ritmičnim bobnanjem po harmoniki »osveži« izvedbo. Vrhunec v ritmarijah predstavlja izvajanje z desno nogo, zaradi česar v izvedbo vaj vnaša napake in ob tem veliko smeha, kar otroke zelo sprosti in zabava. Avtorica priporoča poljubno dodajanje ritmičnih zvokov in igranje na pamet, kar lahko še dodatno osveži pouk. Tako ritmarije postanejo res zabavne!

Zadnji sklop učbenika predstavljajo vaje, ki učenca spoznajo s prvim nižajem in prvim višajem. Oba predznaka avtorica utrjuje z ustreznimi vajami za posamezna manuala, nato v skladbah, ki vsebujejo vse do sedaj usvojene elemente. Zaključek Drugih gumbolovščin je avtorica obogatila z »družiciranji« - zanimivimi dueti, trii in enim kvartetom, ki jih otrok lahko izvaja z učiteljem in s sošolci, učenci harmonike (ali drugih glasbil) 2. in 3. razreda, in s hitrarijami, vajami za levo in desno roko, ki so namenjene hitremu, rutinskemu igranju gumbov po celotnem manualu, ob čemer ni potrebno, da učenec pozna čisto vse note.

Ob koncu učbenika sta zapisani tudi C- in A-dur lestvici, ki ju učenec igra z obema rokama, vključno z razloženimi in sočasnimi trozvoki. Če avtorica ne bi objavila družiciranj, hitrarij in didaktičnih navodil, bi učbenik res bil precej krajši (in lažji), ampak vsi vemo, da je v današnjem času, eri digitalnih iger, komorno muziciranje neprecenljiv del pouka.

Naj pohvalim še izjemno lepe akvarele izolske akademske slikarke Nade Dellore, ki so v prepletu z notami ustvarili čudovito sinergijo.

(mag. Erika Udovič Kovačič, avgust 2023)
Napišite svoje mnenje
  • Samo registrirani uporabniki lahko pišejo ocene
*
*
Slabo
Odlično
*
*
*
Akcijska ponudba
Akcija
expand_less